خبر شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و پیام های تسلیت مقامات کشورمان بازاب های گسترده ای در روزنامه های اوگاندا به دنبال داشت.

 

    خبر شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و پیام های تسلیت مقامات کشورمان بازاب های گسترده ای در روزنامه های اوگاندا به دنبال داشت .

    در این میان  شنبه چهار ژانویه برابر با چهارده دی ماه روزنامه پرتیراژ دیلی مانیتور ، نیو ویژن ، بوک دِه در صفحات اول و در صدر خبرها  با تیتر درشت به همراه  تصاویر فرماندهان سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و حشر الشعبی عراق تحت عنوان " ایران قاطعانه انتقام ژنرال های خود را که توسط ترامپ کشته شدند خواهد گرفت " منتشر نموند .

این روزنامه ها اخبار و گزارش های پیام تسلیت و مواضع قاطع امام خامنه ای (مد ظله العالی ) و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهان را در سطح وسیعی تحت پوشش قرار دادند .

  این روزنامه نوشتند در حالی که رئیس جمهور آمریکا دستور حمله به فرودگاه بغداد داده بود رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران آیت الله سید علی خامنه ای گفت انتقام سختی در انتظار جنایت آمریکا می باشد .

  روزنامه دیلی مانیتور در صفحه چهار خود با درج تیتر ایران عهد بسته است تا انتقام حمله هوائی آمریکا و کشته شدن دو نظامی ارشد خود را بگیرد نوشته است که رهبر معظم ایران آیت الله خامنه ای با اعلام سه روز عزای عمومی گفته است انتقام سختی در انتظار آمریکا است .

  این روزنامه ها در ادامه بدون اعلام موضع و تقریبا با بی طرفی جزئیات بیشتری از بهانه ها و توجیهات ترامپ در حمله به اتومبیل سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهان در فرودگاه بغداد و تائید شهادت فرماندهان سپاه قدس و حشر الشعبی عراق از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران منتشر نموده است.

  روزنامه دلی مانیتور که شنبه ها با عنوان ساترده مانیتور منتشر می شود محل وقوع سفارت آمریکا ، منطقه سبز و فرودگاه بین المللی بغداد را با درج نقشه ای به نمایش گذاشته است.

  این روزنامه در بخشی از گزارش خود با معرفی سردار حاج قاسم سلیمانی نوشته است که این فرمانده ارشد و بالا مقام ایرانی با داعش و گروهای افراطی جنگید ، آن ها را نابود کرد و در نهایت روابط دیپلماتیک ایران را با عراق ، سوریه و ... مستحکم نمود.

  روزنامه دیلی مانیتور در بخشی از گزارش خود نوشته است که بر اساس نظرسنجی جامع ایران پل و دانشگاه مریلند در سال ۲۰۱۸ سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی سپاه قدس ایران از محبوبیت ۸۳ درصد مردم ایران برخوردار بوده است. یک چنین شخصیت محبوبی سوم ژانویه ۲۰۲۰ با حمله هوائی آمریکا کشته شد.

  این روزنامه در ادامه گزارش خود به توضیح جزئیاتی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تحت عنوان ژنرال قاسم سلیمانی پیشگام منطقه ای ایران پرداخته است . محبوبیت ، قدرتمند بودن ، نقش مثبت در ثبات عراق و سوریه داشتن ، معمار منطقه ای ایران در جنگ با داعش و گروه های افراطی بودن و ... از جمله ویژگی های حاج قاسم سلیمانی است که در صفحه چهار روزنامه دلی مانیتور منتشر شده است .

  روزنامه های دیلی مانیتور ، نیو ویژن و  بوکدده نوشته اند که به نقل از نشریه تایمز در سال ۲۰۱۷ نوشته است سپهبد سلیمانی معجونی از جیمز باند ، رومل و لیدی گاگا بود اما از نظر دولت آمریکا و برخی هم پیمانان آن ، قاسم سلیمانی حامی تروریسم بود. این روز نامه در بخشی از گزارش خود و دیدگاه شهید سلیمانی را راجع به حجاب خوب و حجاب بد منتش نموده اند .

   انتشار پیام تسلیت شهادت رهبر معظم ایران وعده انتقام سخت و خروج آمریکائی ها ، خشم شدید ایرانی از از آمریکا ، احضار سفیر سوئیس حافظ منافع آمریکا در تهران توسط وزارت خارجه ایران ،  واکنش های جهانی به حمله هوائی آمریکا در کشتن ژنرال ارشد ایران ؛ توجیهات مقامات آمریکا در به شهادت رساندن سرادر سلیمانی ، خدمات مثبت او در داخل و خارج ایران ، افزایش تنش ها با اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی ، مواضع چین ، مواضع عبدالمهدی نخست وزیر عراق ، اقدام آمریکا خطر جهانی را بیشتر می کند ، مواضع سوریه و تجاوز بزدلانه و مخفیانه حمله آمریکا به سردار سلیمانی و ... از جمله مطالب مندرج در روزنامه های فوق الذکر می باشند .

کد خبر 700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =